لاتاری قرعه کشی است که هرساله در ایالات متحده آمریکا به منظور حفظ تنوع نژادی انجام می شود.از بین کسانی که در لاتاری شرکت کرده اند قرعه کشی انجام میشود و گرین کارت (ویزای اقامت دائم) آمریکا به افراد برنده شده اختصاص می یابد.

کجا میتوانم ثبت نام کنم؟

برای ثبت نام باید وارد صفحه رزرو ثبت نام کارت سبز شوید و اطلاعات خود را وارد کنید تا کارشناسان ما بررسی نموده و همچنین در صورت داشتن نقص از طریق تلگرام یا واتساپ اطلاعات خود را ارسال نمایید

آدرس صفحه ثبت نام => https://www.cartesabz.net/register/

مهلت ثبت نام لاتاری تا چه تاریخی است؟

مهلت ثبت نام تا 15 آبان میباشد ، اما با توجه به شلوغ شدن وب سایت توصیه میشود هرچه زودتر اقدام نمایید تا فرصت ثبت نام را از دست ندهید.

چه تعدادی گرین کارت صادر میشود؟

هرساله در لاتاری 55000 گرین کارت از طریق قرعه کشی بین متقاضیان مهاجرت به آمریکا توزیع می شود. لاتاری گرین کارت آمریکا در سال 1990 در قانون ملیت و مهاجرت آمریکا درج شد و پس از آن هرساله سهمیه ویزای مهاجرتی را به خود اختصاص داد.

سهمیه ایران از گرین کارت های صادر شده چه تعداد است؟

سهمیه ایران از گرین کارت های صادر شده 4500 عدد است.

مگر ورود ایرانی ها به آمریکا ممنوع نیست؟چطور میتوانند برنده گرین کارت شوند؟

هر ساله لیستی از کشورهایی که اتباعشان مجاز به شرکت در لاتاری هستند از سوی اداره مهاجرت آمریکا اعلام میشوند کشور ایران نیز تا به امسال جزو کشورهای مجاز بوده است. معیار اینکه اتباع چه کشورهایی میتوانند در لاتاری شرکت کنند و چه کشورهایی نمیتوانند، بستگی به تعداد مهاجران آن کشور در ایالات متحده دارد. تعداد بسیار زیادی از اتباع کشورها هر ساله از طرق دیگر به آمریکا مهاجرت میکنند. به واقع لاتاری فرصتی برای کشورهایی است که هر ساله مهاجر کمتری به این کشور دارند ، تا از این طریق بتوانند موازنه ای بین نژاد و جمعیت مهاجران بوجود آورند. به همین دلیل این برنامه Diversity Visa Lottery (قرعه کشی ویزای گونه گونی) نام گرفته است.

من سال های گذشته در لاتاری شرکت کرده ام،آیا امسال شانس من بیشتر است؟

با توجه به این که امسال برای ثبت نام داشتن پاسپورت ضروری هست ، پیش بینی میشود که تعداد ثبت نامی ها بسیار کاهش پیدا کند و شانس کسانی که پاسپورت معتبر دارند بسیار بالاتر از سال های گذشته است.

ثبت نام رایگان هست به چه علت هزینه دریافت می شود؟

کاری که توسط کارشناسان ما انجام میشود به این گونه است که اطلاعات و مدارکی ارسالی از سمت شما توسط وکیل مختصص بررسی می شود و نواقص اطلاع رسانی می شود ، در این صورت شانس برنده شدن شما بیشتر از زمانی هست که ثبت نام از طریق خوتان انجام می شود،ضمنا بسیاری از افراد ثبت نام از طریق خودشان انجام میشود و برنده هم میشوند و در زمان مصاحبه متوجه این موضوع میشوند که اطلاعات ارسالی اشتباه بوده و فرصت را از دست داده اند. شما میتوانید با سپردن امور خود به دست افراد متخصص از درست انجام شدن کار خود اطمینان بیشتری حاصل نمایید.

هزینه ثبت نام لاتاری چه قدر میباشد؟

هزینه ثبت نام لاتاری برای هر متقاضی 90هزار تومان وهزینه عکاسی هم 30 هزار تومان میباشد

عکس مخصوص لاتاری چه مشخصاتی دارد؟

  • عکس مربوط به 6 ماه گذشته باشد و عکس ثبت نام قبلی قابل قبول نمیباشد.
  • زاویه عکس مستقیم و رو به دوربین باشد.
  • کیفیت عکس واضح، بدون تاری، سایه و روتوش باشد.
  • پس زمینه عکس باید سفید باشد.
  • فضای بالای سر و اطراف شانه ها باید معلوم باشد.
  • اگر عکس با حجاب میگیرید، گردی صورت مشخص باشد.
  • پوشش هایی نظیر کلاه و عینک و زیورآلات و آرایش غلیظ ممنوع میباشد.
  • عکس پاسپورتی، پرسنلی3/4، سلفی و سال گذشته تایید نمی شود.