شاید سوال برایتان پیش بیاید اسکراب لب چیست؟ همانطور که بدن و صورت ما به لایه برداری ملایم با یک اسکراب نیاز دارند، لبهایمان نیز به کمی لایه برداری احتیاج دارد! لب ها یک منطقه حساس هستند و با کمی رسیدگی و با استفاده از ویتامین های تقویت کننده پوست که از مواد طبیعی ساخته شده اند، رنگ و شکل زیبای خود را حفظ می کنند. استفاده از اسکراب لب نه تنها تغذیه کننده لب است بلکه به کاهش و حتی از بین بردن خشکی و ترک لب نیز کمک می کند. هرچه به سمت ماه های سردتر می رویم، این امر ضروری تر می شود!

اسکراب لب طبیعی  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تهیه اسکراب لب خانگی برای لایه برداری لب بسیار آسان است. این اسکراب مخصوص با استفاده از قهوه و کدو حلوایی تهیه می شود و برای فصل پاییز بسیار مناسب است. این اسکراب می تواند ایده ای برای یک هدیه عالی نیز باشد! با استفاده از بافت دانه های قهوه همراه با شکر و کدو حلوایی که سرشار از ویتامین A است، می توانید از لب های خود مراقبت خوبی داشته باشید.

اسکراب لب برای تامین رطوبت و لایه برداری آن استفاده می شود. اگر یک اسکراب لب طبیعی تهیه کنید می تواند ویتامین های مورد نیاز را به لب شما تحویل دهد تا ظاهر بهتری به لبهای شما ببخشد.

مواد مورد نیاز:

  • یک هشتم فنجان شکر قهوه ای
  • یک هشتم فنجان قهوه پودر شده
  • 2 قاشق غذاخوری کدو حلوایی
  • 1 قاشق چایخوری عسل
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • یک چهارم قاشق چایخوری کره شی
  • جوز هندی (فقط در حد پاشیدن- اختیاری)

اسکراب لب با کدو حلوایی

طرز تهیه اسکراب لب خانگی:

  • یک اسکراب لب با کیفیت، مزایای بسیاری را ارائه می دهد. برای تهیه آن، شکر قهوه ای، قهوه پودر شده و کدو حلوایی را در یک کاسه کوچک بریزید. با استفاده از یک چنگال یا قاشق آن را به خوبی مخلوط کنید. قهوه و شکر، یک بافت لایه بردار عالی را ارائه می دهند. قهوه حاوی آنتی اکسیدان است در حالی که شکر به دلیل داشتن اسید گلیکولیک طبیعی موجود در خود، به داشتن لبی با ظاهر جوانتر کمک می کند. شکر همچنین یک ماده مرطوب کننده طبیعی است، به این معنی که به لبها رطوبت می بخشد. استفاده از کدو تنبل برای پوست بسیار شگفت انگیز است زیرا به رشد مجدد سلولی کمک می کند و از نظر داشتن ویتامین A و E بسیار غنی می باشد و پوست را صاف و درخشان می کند.

کرم لایه بردار لب

  • حالا مواد باقیمانده را نیز به این مخلوط اضافه کنید: عسل، روغن نارگیل، کره شی و مقداری جوز هندی. عسل سرشار از آنتی اکسیدان های ضد پیری است که می تواند به لب شما کمک کند تا ظاهری جوانتر داشته باشید. روغن نارگیل باکتری ها را می کشد و منبع خوبی برای حفظ رطوبت است. روغن نارگیل نه تنها برای ایجاد یک رایحه گزینه عالی است بلکه مناسب فصل های سرد هم هست. جوز هندی نیز فعالیتهای ضد قارچی و ضد باکتریایی قوی نشان می دهد. همچنین گفته می شود که قابض و ضد التهاب است و باعث درمان برخی از بیماری های پوستی مانند اگزما می شود.  کره شی نیز با تحویل کلاژن مورد نیاز، پوست را ترمیم می کند.
  • پس از مخلوط کردن همه اجزا با هم، به خوبی آنها را هم بزنید تا مطمئن شوید که همه مواد به خوبی ترکیب شده اند. اکنون که اسکراب لب خود را تهیه کرده اید، آن را به داخل یک شیشه کوچک درب دار منتقل کنید. نگه داشتن آن در یخچال می تواند به حفظ آن کمک کند- فقط حتماً روی آن برچسب بزنید.
  • برای لایه برداری لب با این اسکراب، مقدار کمی از آن را با یک مسواک نرم، دستمال یا انگشتان تمیز دست روی لبتان بمالید. و به آرامی و به مدت 20 ثانیه با حرکات دایره ای آن را ماساژ دهید. سپس آن را از روی لب بشویید.