در این مطلب از سایت به خانه قصد داریم به چند مورد از مهم ترین سوالات شما عزیزان در مورد خدمت سربازی و دوره ضرورت پاسخ دهیم، اگر به سن مشمولیت خدمت سربازی یعنی 18 سال تمام و ورود به 19 رسیده اید، این یعنی شما باید خودتان را برای اعزام آماده کنید.

در نظر داشته باشید که قطعا حضور شما در مدرسه و یا دانشگاه در این سن نیز معافیت موقت و آن هم تحصیلی به همراه خواهد داشت، یعنی از مدت دو تا 8 سال می توانید معافیت دریافت کنید، البته این در مورد کسانی که قصد دریافت تخصص در رشته های پزشکی و ادامه تحصیل تا سطح بالا را دارند به بیش از 8 سال نیز خواهد رسید.

به طور کل وقتی آماده اعزام می شوید به پلیس 10+ مراجعه کرده و پس از آن نیز اعزام شما وارد مرحله پست کردن دفترچه می شود. در این صورت پس از مدتی محل آموزشی شما مشخص خواهد شد و برای حضور در یک روز مشخص ماه باید خود را آماده کنید.

البسه شخصی، وسایل استحمام، لوازم واکس، مواد شوینده، لوازم متفرقه، مدارک، وسایل غذاخوری و البته مقدار محدودی مواد غذایی که حتما در طول دوره های مختلف زمانی نیاز خواهد شد.

اعزام به خدمت سربازی   دوران آموزشی چیست

اعزام به خدمت سربازی – دوران آموزشی چیست

دوره آموزشی خدمت سربازی چیست

حتما این سوال برای شما پیش خواهد آمد که دوره آموزشی چیست؟ در واقع شما با ورود به دوره آموزشی می توانید تمامی مهارت های مورد نیاز نظامی، دسته جمعی و اجتماعی برای حضور طولانی مدت در دوره خدمت را بدست آورید، این مدت عموما دو سال است و البته که بسته به محل خدمت شما ممکن است کمی متفاوت باشد.

ضمن این که باید بگوییم شما علوم نظانی را تا حد زیادی فرا می گیرید، باز و بسته کردن اسلحه ها و تیراندازی قطعا یکی از اصلی ترین بخش های آموزشی شما خواهد بود.

البته که تمامی فعالیت های شما نیز نظامی نخواهد بود، اما بخش مهمی از آن را این گونه علوم تشکیل می دهند و ضمن این که باید بگوییم دوره آموزشی نیز بسته به محل آموزش و پادگان شما ممکن است متفاوت باشد.

اعزام به خدمت سربازی   دوران آموزشی چیست

اعزام به خدمت سربازی – دوران آموزشی چیست

اعزام به محل آموزشی خدمت سربازی

وقتی محل خدمت سربازی – دوره آموزشی شما مشخص می شود در یک روز تمامی سربازان در یک محل جمع شده و به این شهر و پادگان اعزام می شوند، در همان ابتدا زندگی گروهی را به خوبی فرا خواهید گرفت.

ممکن است در روز های اول درگیر برخی اتفاقات تازه شوید اما کم کم با محیط و محل خدمت خود به خوبی سازگار می شوید و این دوره نیز مانند تمامی بخش های زندگی می گذرد و خاطراتی از آن باقی می ماند.

اما به یاد داشته باشید که در دوره آموزشی باید تمام دقت خود را به کار برده تا در انجام وظایفی که بر دوش شماست به هیچ عنوان اشتباهی صورت نگیرد؛ در صورت بروز اشتباه عواقب خوبی در انتظار سرباز وظیفه نخواهد بود.

ضمن این که بسته به پادگان شما مدت مشخصی نیز می توانید مرخصی دریافت کنید و در پایان آموزشی نیز به شما مرخصی داده خواهد شد.