لواشک آلو طعمی ترش برای خاطرات شیرین

 

لواشک ، خوراکی خوشمزه‌ای که به سختی بتوان به آن فکر کرد و در برابر وسوسه چشیدن آن مقاومت نمود. فقط ده ثانیه کافی است به آن فکر کنید ، تا بزاق دهانتان ترشح شود. یک خوراکی جمع و جور که همیشه در دسترس است و می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای پذیرایی‌های دوستانه و رسمی باشد. طعم‌های ترشی که می‌توانند خاطره‌ای شیرین از لحظات با هم بودن را برای ما رقم بزنند. این خوراکی خصوصا لواشک آلو بهترین گزینه برای مزه کردن میوه‌ها در خارج از فصل آن است. نگهداری از آن آسان و راحت بوده و انصافا ماندگاری بسیار خوبی دارد. در میان انبوه تنقلات خوشمزه ایی که ذهن را درگیر خود می‌کند ، انواع لواشک ، مقرون به صرفه‌ترین و بهتر است بگوییم ارزان‌ترین نوع آنها است. طعم بی‌نظیر ، ماندگاری بالا ، دسترسی آسان ، پذیرایی راحت و متفاوت ، تنوع و گوناگونی و قیمت مناسب ، همه این ویژگی‌ها در یک کلمه نهفته است : لواشک.

کدام طعم این خوراکی خوشمزه را می‌خواهید امتحان کنید؟ سیب ، انار ، زغال‌اخته ، زرشک ، هلو و … سخت است که بین خوشمزه‌ترین‌ها فقط یکی را انتخاب کرد ، اما برای شروع می‌توانید از لواشک آلو شروع کنید. از این خوشمزه بی‌نظیر نمی‌توان گذشت و باید برای یک‌بار هم که شده آن را مزه کرد. کافی است یک‌بار آن را مزه کنید تا برای همیشه مشتری آن شوید و به دیگران نیز آن را پیشنهاد دهید. به این تنقلات فقط به چشم یک خوراکی بامزه نگاه نکنید ، کافی است به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنید که خلاقیت ، مزه  و کیفیت را هنرمندانه با هم ترکیب کرده باشد آنگاه این مزه‌های بی‌نظیر را می‌توانید به‌عنوان جذاب‌ترین کادو به عزیزانتان هدیه دهید. کادویی که می‌تواند تا مدت‌های طولانی مزه یک خاطره خوش را برای شما و عزیزانتان زنده نگه دارد.

لواشک آلو و پذیرایی ساده و شیک

اگر می‌خواهید در مهمانی آخر هفته خود ، یک پذیرایی راحت ، ساده اما شیک داشته باشید چرا از لواشک آلو استفاده نمی‌کنید؟ پذیرایی با این خوراکی خوشمزه شاید هنوز در مراسم و مهمانی‌های ما جا نیفتاده باشد و فقط افرادی که به دنبال تنوع و تفاوت هستند به سراغ استفاده از آن می‌روند. شما چرا جزء این افراد نباشید؟ با ترش لند می‌توانید متفاوت بودن را شیرین و جذاب تجربه کنید. پذیرایی با این محصول در عین سادگی ، شیک است و مطمئن باشید مهمان‌هایتان به سلیقه شما آفرین خواهند گفت و از این حسن سلیقه شما در مهمانی‌های خود استفاده خواهند نمود. البته این را بدانید وقتی صحبت از پذیرایی و مهمتر از آن تغذیه می‌شود هدف استفاده از محصولات با کیفیت است. منظور استفاده از آن لواشک‌هایی نیست که همه‌چیز در آن پیدا می‌شود الا کیفیت. کیفیت در این محصول یعنی مواد اولیه مرغوب ، عدم وجود شن و خاک در آن ، عدم استفاده از رنگ‌های صنعتی و غیرمجاز ، بسته‌بندی مناسب ، نبود کپک و حشرات.

پذیرایی با لواشک آلو را منحصر به مهمانی و دورهمی‌های دوستانه نکنید. می‌توانید به شکل‌های مختلف و فانتزی از آن برای برگزاری انواع مراسم‌ها مانند جشن تولد ، جشن نامزدی ، درس گروهی‌ها ، جشن فارغ‌التحصیلی و … بهره ببرید. استفاده از آن به شکل فینگر فود می‌تواند ایده ایی جذاب و منحصر به فرد باشد. برای یک‌بار هم که شده از این ایده استفاده کنید و مطمئن باشید از نتیجه آن شگفت‌زده خواهید شد. طعمی که می‌تواند  به‌راحتی لبخندی از رضایت را بر روی لبان شما و مهمانتان بیاورد. لبخند شما به دلیل لذتی است که مهمانتان می‌برند و لبخند آنها به دلیل حضور در یک مهمانی خاص و فرصت چشیدن طعمی که هر روز به سادگی از کنار آن می‌گذرند. چه کسی فکرش را می‌کرد که  لواشک آلو ، این خوراکی ساده ، ارزان‌قیمت و ترش بمبی از انرژی و شادی باشد.  شما با انتخاب بی‌نظیر خود آنها را متوجه این بمب مزه کرده‌اید. آفرین به هوش و سلیقه شما !!!

لواشک آلو چه خاصیتی دارد؟

مطمئن باشید که استفاده از لواشک آلو با کیفیت ، بسیار بهتر از مصرف تنقلاتی مانند چیپس و پفک است. ماده اولیه این خوراکی خوشمزه ریشه در عصاره میوه‌ها داشته و ازاین‌رو بازتابی از خواص آنها را نیز در خود دارد.  در ابتدا باید بدانید که آلو انواع مختلفی دارد اما می‌توان ویژگی‌های مشترکی در همه آنها یافت. از انواع مختلف آلو می‌توان به این موارد اشاره کرد : آلو زرد ، آلو سیاه ، آلو سرخ و آلوچه. این میوه منبع غنی از املاح معدنی و ویتامین‌ها است. کلسیم ، آهن ، پتاسیم ، منیزیم ، فلوئور از جمله مواد معدنی موجود در این میوه هستند. ویتامین‌های گروه B  نیز در آن به وفور دیده می‌شود. از لحاظ طب سنتی ، آلو طبعی سرد داشته و گفته می‌شود نوع خشک آن دارای طبع گرم است. استفاده از لواشک آلو برای تنظیم سیستم گوارشی بدن بسیار مفید است و به‌طور قابل‌توجهی می‌تواند باعث درمان یبوست شود.

با مصرف این میوه و فراورده‌های مربوط به آن دفع مواد غذایی به‌راحتی انجام می‌شود ؛ بنابراین بهتر است در حالت عادی از مصرف بیش از حد آن بپرهیزید چون احتمالا خاصیت ملین بودن آن برای شما ایجاد مشکل خواهد کرد. لواشک آلو از جمله میان وعده‌هایی است که کالری بسیار کمی دارد و بنابراین می‌تواند در برنامه رژیمی افراد گنجانده شود ، بدون آنکه نگرانی در مورد افزایش وزن وجود داشته باشد. استفاده از لواشک آلو به افرادی که دچار کم خونی هستند نیز پیشنهاد می‌شود چراکه این میوه همان‌طور که اشاره شد از آهن غنی است. مصرف این میوه به شکل‌های مختلف می‌تواند راه‌حلی  مناسب برای درمان ضعف و خستگی بدن به دلیل کمبود آهن باشد. استفاده از میوه در رژیم غذایی بسیار توصیه می‌شود. اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که سرعت زندگی باعث شده تا از میوه کمتری در رژیم غذایی خود استفاده کنید، می‌توانید از فراورده‌های سالم آن استفاده نمایید. در این میان شاید لواشک آلو انتخاب خوشمزه  و البته مناسبی باشد.

منبع : ویکی‌پدیا ، دانشنامه آزاد