سال ۲۰۱۹ رو به پایان است و نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری به یک ابزار اساسی برای شرکتها تبدیل شده است. شرکت ها به طور فزایندهای نیاز به نرم افزار CRM را درک می کنند. آنها بدون داشتن سی آر ام، رقابت و رشد کسب و کار خود را دشوارتر از همیشه می بینند.
با این حال، برخی از مشاغل هنوز نیاز به CRM را احساس نمیکنند و این فناوری متحول کننده را برنگزیدهاند. اگر شما نیز در این دسته قرار گرفتید، این مقاله برای شما مناسب است.
چرا CRM محبوب است؟
همینطور که شما مشغول خواندن این مقاله هستید، صنعت سی آر ام به طرزی حیرت آور در حال رشد است. دلیل آن چیست؟
CRM اکنون قلب هر تجارت در حال توسعه به شمار میرود. در سال ۲۰۱۸ نیز شاهد رشد نرم افزار CRM در دستگاه های تلفن همراه بودیم. این امر به مشاغل کمک میکند که از راهکارهای مبتنی بر فضای ابری CRM بطور فزایندهای استفاده کنند و به کارمندان خود امکان دسترسی به نرم افزار از طریق دستگاه های هوشمند مورد نظر را بدهند.
کسانی که CRM را در سیستم کاری خود مستقر کردهاند، در پذیرفتهشدن نرم افزار CRM توسط کارمندان و رسیدن به اهداف فروش، پیشرفت چشمگیری داشته اند. طبق گفته Buyer Zone .،۹۱٪ از شرکت هایی که بیش از ۱۱ نفر کارمند دارند، از نرم افزار CRM استفاده می کنند.
اما کدام آمارها مهمتر و قابل توجه تر هستند؟ با پیشروی در سال ۲۰۱۹ ، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آمار هایی که در ادامه این مقاله به شما خواهیم داد، همه چیز را مشخص می کند.
آمار عمومی CRM
موفقیت در فروش یک تلاش دو طرفه است یعنی شما باید روابط خود را با مشتریان پرورش بدهید و از ابتدا تا انتها تجربه خرید خوب را برای آنها تضمین کنید. به همین دلیل است که داشتن راهکار نرم افزاری CRM به عنوان بخشی از عملیات شما مفید واقع میشود.
به طور کلی، سیستم های CRM با ارائه نمایشی جامع به سوابق مشتری، این تلاش دشوار را ساده میکنند تا بتوانند پاسخ های شخصی شده ارسال کنند و با متن پاسخ دهند. در مورد آن فکر کنید آیا به شخصی که نمیتواند نام شما را به خاطر آورد یا با کسی که انجام می دهد گفتگو خواهد کرد؟ CRM tech این مشکل را بی زحمت حل میکند و در صورت استفاده صحیح از آن بسیار بیشتر میکند.
- تا ۴۶ درصد از تیم های فروش از استفاده گسترده از سیستم های CRM خبر میدهند. (کارآفرین ، ۲۰۱۸)
- بازار جهانی نرم افزار CRM 120 میلیارد دلار ارزش دارد. (فوربس ، ۲۰۱۸)
- ۱۳ درصد از شرکت ها میگویند که سرمایه گذاری در CRM در اولویت فروش امسال قرار دارد. (HubSpot، ۲۰۱۸)
- ۶۵ درصد از شرکتها در ۵ سال اول فعالیت، سیستم CRM را در سازمان خود مستقر می کنند. (به نقل از Nutshell)
- 81 درصد از کاربران CRM با استفاده از چندین دستگاه به نرم افزار دسترسی پیدا می کنند. (به نقل از Nutshell)
مزایای نرم افزار CRM
امکانات و ویژگی های CRM می توانند از جهات مختلف مسیر آینده مشاغل را شکل دهد. با این حال به خاطر داشته باشید که پلتفرم های مختلفی برای بهره مندی از مزایای سی آر ام وجود دارد. به عنوان مثال راهکار CRM پیام گستر برای تمامی مشاغل با اندازه و انواع مختلف طراحی شده است، یعنی چه استارت آپ ها و شرکت های کوچک و چه سازمانهای بزرگ با در نظر گرفتن نوع فعالیت و راهکار مورد نیاز می توانند از این کمکیار بیزنسی استفاده کنند.
اگر واقعاً می خواهید کارایی CRM را برای شرکت خود به حداکثر برسانید، ابتدا باید تمرکز اصلی تان را روی مزایای که مایلید در نهایت نصیبتان شود، بگذارید. در این صورت آن چیزی که از CRM می خواهید واضح جلوه میکند.
آمارهای مربوط به فروش
- متوسط بازده سرمایه گذاری (ROI) در نرم افزار CRM برای هر دلار خرج شده ۷۱/۷۱ دلار است. (به نقل از Nutshell)
- برنامه های CRM می توانند به افزایش فروش تا ۲۹ درصد ، بهره وری فروش تا ۳۴ درصد و دقت پیش بینی فروش تا ۴۲ درصد کمک کنند. (به نقل از Nutshell)
- 74 درصد از کاربران نرم افزار CRM گفته اند که سیستم CRM به آنها امکان دسترسی بهتر به داده های مشتری را میدهد. (به نقل از Nutshell)
- دسترسی به داده ها می تواند چرخه فروش را به طور متوسط ۸ تا ۱۴ درصد کوتاه کند. (Nucleus Research ، ۲۰۱۵)
- تصمیم گیرندگان CRM از افزایش بهره وری تا ۱۴٫۶ درصد با قابلیت های CRM تلفن همراه خبر میدهند. (Nucleus Research ، ۲۰۱۲)
- ۲۴ درصد فروشندگان بیشتر با برنامه موبایل CRM به سهمیه فروش سالانه خود دست مییابند. (به نقل از Nutshell)
- 47 درصد از کاربران CRM گفتند که CRM آنها تأثیر قابل توجهی در حفظ مشتری دارد. (به نقل از Nutshell)
- 47 درصد از کاربران CRM گفتند که CRM آنها تاثیر بسزایی در رضایت مشتری دارد. (به نقل از Nutshell)
- دسترسی به داده ها برای فروشندگان چرخه فروش خود را ۸ تا ۱۴٪ کوتاه میکند. (منبع: Nucleus Research )
- 65٪ مشاغل CRM را در ۵ سال اول خود انتخاب میکنند. (منبع: Capterra)
نیاز به نرم افزار CRM را احساس خواهید کرد!
نیاز به نرم افزار CRM هرگز بیشتر از حال حاضر نبوده است. اگر هنوز از کاغذ برای مدیریت داده های خود استفاده می کنید و اطلاعات را به صورت دستی وارد صفحات نرم افزاری می کنید، امروز زمان آن رسیده که به دنبال یک CRM مناسب مانند نرم افزار پیام گستر باشید. با سی آر ام روند کار خود را ساده کنید و از موفقیت های تیمی حاصل از مدیریت زمان و هزینه لذت بیشتری ببرید.